"Amikor odakapcsoltam, Tony farmerben, félmeztelenül, puhos felsőtesttel az ágyon vetkőztette Sallyt." A Cink történetének első oprerakritikáját vendégszerzőnk, Fanokvagyunk írta.

Íme a több mint kedvcsináló kritika Marco Tutino menő kortárs olasz zeneszerző A lakáj című operájáról:

A Duna tévén egy olyan kortárs operát láttam, amit mint ha Kovi rendezett volna

A szereplők folyton kefélés előtti állapotban hemperegtek neglizsében, mindaddig, amíg az inas nem nyitott rájuk és közben angolul áriáztak, ami önmagában bizarr. A főszereplő, Tony egy negyvenes faszi, aki úgy néz ki, mint a fiatal Lakat T. Károly. A csaja Sally, egy hamvadó milf, akit azért nagyjából mindenki megdugna, csak nem merné bevallani.

Amikor odakapcsoltam, Tony farmerben, félmeztelenül, puhos felsőtesttel az ágyon vetkőztette Sallyt. Tony arról énekelt nem is olyan virágnyelven, hogy mennyire kanos és a legfőbb vágya, hogy most jól megprütykölje Sallyt. Sally is benne volt a mókában, de amíg a melltartóján matatott, ő arról kornyikált, hogy az ő vágya pedig az, hogy Tony elvigye hollydayre.

Már készítettem volna a pézsét, amikor rájuk nyitott Barret, egy harmincas, disznószemű komornyik, ám a következő jelenetben Tony az öltöny zakóját vette le és a nyakkendőjét oldotta ki, mert arra készült, hogy megdugja Verát, a dögös szobalányt. A Verát alakító szopránra már az ínyenceknek is elsülne, mert úgy festett, mint ha Gryllus Dorkába átfecskendeztek volna valamennyit a Liptay Clauból lecsapolt zsírból és már melltartóban, bugyiban riszálta a picsáját, amikor megint benyitott az a geci Barret.

Aztán bealudtam, de a magaskultúra iránti olthatatlan szomjam felcsigázott és most utánanéztem: Barret az egyfelvonásos végére beszervezett egy új csajt, Mollyt, akit Tonyval ketten töcsköltek.

Operarajongó követőim további részletekről itt olvashatnak.

És hogy mennyivel érdemesebb mikroblogokon kulturálódni, mint komoly helyeken, íme a jegy.hu tömöt összefoglalója ugyanerről:

Az 1960-as évek Londonjában játszódó társadalmi tanmese főszereplője Tony, egy elkényeztetett úrifiú, aki – áldozatul esve lakája cselszövéseinek –, rövid idő leforgása alatt totális erkölcsi mélypontra jut. A rafinált férfiszolga, Barrett „unokahúga" segítségével fokozatosan átveszi az irányítást Tony teljes háztartása és élete felett.

(Fotó: epa.oszk.hu)