Láttad már 2013 leleplező videóját? Ha valódi, megtudhatod, hogyan korrumpálta Vizoviczki főembere a rendőröket. A magyar életet Guy Ritchie rendezi.

A videót, amin több, állítólag tikosszolgálati megfigyelésekből származó kép- és hangfelvétel összevágásával mutatják be, hogyan folyt a gyakorlatban a diszkós Vizoviczki László biznisze, a pestisracok.hu publikálta. Fura elem a sztoriban, hogy a beszámolójuk szerint megkeresték a Központi Nyomozó Főügyészséget, hogy tényleg létezik-e egy leleplező videó, mire a szóvivő a kezükbe nyomta a sehol sem publikált, szupertitkos anyagot, hogy tessék csak, erről volt szó.

A filmen két jelenet látható. Az első Vizoviczki jobbkeze, Varga István találkozik BRFK egykori közrendvédelmi főosztályvezetőjével, Kalmár Tamással, akinek utastást ad, hogy tartsanak razziát három konkurens szórakozóhelyen - Hárem, Cinema, Symbol - mire Kalmár megígéri, hogy személyesen fogja vezeti az akciót. A másik jelenet azt mutatja be, ahogy Varga egy Cora-parkolóban átszáll az akkori maffiallenes főrendőr, az NNI szervezett bűnözés elleni osztályának vezetője, Hopka Lajos szolgálati Volkswagenjébe egy papír ajándékszatyorral, amiben a pestisracok.hu szerint 7,5 millió készpénz van. Mindenkinek olyan lojális alkalmazottakat kívánok, mint Hopka, aki derűsen nyugtázza, hogy a pénzét 7,5-ről 5 millióra csökkentik a következő hónaptól. Varga szerint miniszterek kapnak ennyit.

De a felvételekben a legjobb, ahogy a résztvevők beszélnek. Azt gondoltad, hogy a rendőri felsővezetéssel összefonódott maffia valami irtó rafinált szervezet? Hát itt inkább olyan stílus és színvonal, mintha valami lomizós bizniszt tárgyalnának le egy tablettás kocsma lepusztult lakói.

Állandó vendégszakértőnk, Melis András pedig máris érzi az ikont a sztoriban:

A Nokiás Doboz, és a Teszkós Dominó után most újabb varázslatos tárgy kerül be a magyar kriminalisztika történetébe, a Kigyúrt Tetovált Kéz Tartotta Csajosan Kicsi Ezüstszínű Ajándékszatyor. Amikor ezek a tárgyak felbukkannak a hírekben, mindig arra gondolok, hogy ha mondjuk egy bűnügyi film forgatókönyvét írnám és abban hasonló tárgyakat szeretnék szerepeltetni, akkor attól félnék, hogy a nézők túlzónak, hiteltelennek találnák ezeket. Kivéve ha a film Guy Ritchie stílusában készülne. Persze mindhárom tárgy esetében felmerül, hogy utólag konstruált történetek szereplői, ebben az esetben viszont tetten érhető Guy Ritchie hatása az összeesküvők fantáziájára.