Lehet, hogy Szemerey Tamás, az egyik leggazdagabb magyar pénzeli az új online híroldalt. Ez lesz a fideszes Index? Én kizártnak tartom. Ismerd meg a magyar Ewing-klánt!

Nem kizárt, hogy egy, a nagyközönség által kevésbé ismert milliárdos, a mágnásokban gazdag Szemerey család tagja, Szemerey Tamás álljon a nemsokára induló új magyar híroldal, a vs.hu mögött. Attól, hogy nem olyan ismert, Szemerey nem kevéssé regényes figura, aki a diákkori seftelésből olyan birodalmat épített, aminek villamosenergia-kereskedő és ruhagyártó cégek mellett tagja volt a legendás balatoni Dexion diszkó is.

A dolog egyelőre pletyka, de a Cink forrásai szerint esélyes, hogy valójában a 11 milliárd forint körüli becsült magánvagyonnal bíró Szemerey álljon a Vs.hu egyik tulajdonosa, a cseh Bawaco nevű cég mögött. A másik, eddig is ismert tulajdonos a We Love Budapest-alapító Száraz István.

Advertisement

Pár beszélgetés alapján azt a következtetést vontam le, hogy a Vs stábtagjai sem tudják, valójában ki finanszírozza az ambiciózus vállalkozást. Azért ambíciózus, mert 25 fő körüli szerkesztőséggel indulnak, ami ebben az iparágban igen nagynak számít, és ami azt jelenti, hogy a Vs-nek nem nagyon lehet más célja, mint bekerülni az Index-Origo-féle elitklubba, kihívást intézve a legnagyobb hazai hírgyárakhoz.

Mivel Magyarországon vagyunk, a Vs indulásáróül szóló legelső hírekkel egyidőben kezdődött a lamentálás, hogy milyen politikai erő akarhatja ezzel befolyásolni a választásokat, hiszen az ugye nem lehet véletlen, hogy pont a választások előtt startoljon egy híroldal. Pedig ehhez nem kell semmiféle hasonló konspiráció, a választások előtti hónapokban a közéleti hírek olvasottsága óriási, ha valaki tisztán üzleti és nem politikai céllal indít hírszájtot, ehhez nem találhat logikusabb időszakot.

Sponsored

Bár az címben irtó jól hangzik, hogy a feltételezett finanszírozó Matolcsy unokatestvére, önmagában nyilván ebből is ostobaság olyan következtetéseket levonni, hogy a Vs lesz a fideszes Index. Főleg, hogy a vezető szerkesztők, az élükön Kerényi György főszerkesztővel a legkevésbé sem fideszesek, viszont tökös újságírók, akik nyilvánvalóan nem csinálnának vonalas újságot. És az egyik lenyomni kívánt nagyvad, az Index hosszú évek óta működik fideszes tulajdonos-liberális szerkesztőség felállásban.

Szemerey Tamás úgy került a képbe, hogy a cseh Bawaco egyik tulajonosa egy Ján Nagy nevű szlovákiai magyar üzletember, aki több szlovákiai és cseh cégben üzlettársa, illetve alkalmazottja Szemereyéknek.

A BK-Konzult Slovakia s.r.o. nevű cégben például, aminek két Szemerey mellett az ismert maffiózók ügyvédjeként és a brókerbotrány vádlottjaként ismert Muskovszky Gábor a tulajdonosa, Ján Nagy az ügyvezető.

Szemerey a BanKonzult nevű cégén keresztül menedzseli a különféle befektetéseit, amik rendkívül sokfélék.

A hatvanéves mágnás magát egyenesen Huba vezértől eredeztető családja egész Magyarország egyik legtehetősebb Ewing-klánja, hiszen a testvére, Zoltán is tehetős befektető, akárcsak unokatestvére, az egyik legnagyobb hazai fuvarozócéget alapító, tavaly pedig a másik nagyhallal, Wáberer Györggyel összeálló, bozontos bajszú Szemerey Lóránd. Másik unokatestvérük, Matolcsy György a legszegényebb a társaságban, de ő meg szép fix fizetést húz a Nemzeti Banktól.

Szemerey Tamás egyetemistaként vitorlázott és sokat lógott a Balatonon, ahol vitorláskölcsönzésből és vízisíoktatásból keresett pénzt - nem sokan éltek akkoriban vitorlázásból és vízisízésből - , amit a szocializmus utolsó évtizedére jellemző seftelésben forgatott meg. Adott és vett valutát, tervezett és gyártott farmerszoknyát, sőt makramét is, mikor mi ment éppen. Az övé volt a tízes számú vállakozói igazolvány az országban, első cége ruhát gyártott előbb hazai, majd német piacra. A rendszerváltás után cégeket, gyárakat vásárolt fel és adott tovább, beszállt az ingatlan- a patika- és a vendéglátóbizniszbe is, hogy egy transzformátorüzem megvásárlása és felfuttatása után az energetikához is kedvet kapjon.

Szemerey egyszer próbálkozott a médiabizniszben is, amikor 2000-ben, a zavaros helyzetet kihasználva, az MGYOSZ 30,8 százalékos részvénycsomagját megszerezve a Világgazdaságot kiadó Zöld Újság Zrt. meghatározó tulajdonosa lett. Ekkor ugyanis a holland VNU és a Postabank pereskedtek egy 39 százalékos pakettért, mivel a Postabank a Mahirnak akarta eladni a papírjait. A BanKonzult belépése azt is jelentette, hogy a helyén maradhatott Forró Tamás, a ZÚ elnök-vezérigazgatója. Akkoriban feltűnést keltett, hogy a BanKonzult Forró barátja, Gyárfás Tamás egyik ingatlanjába volt bejegyezve, de Gyárfás azt nyilatkozta, ő csak bérbe adta azt a lakást.

Az ügyben megkerestem Száraz Istvánt, aki nem kívánt nyilatkozni, illetve Szemerey Tamást, aki a poszt élesítéséig nem reagált, de ha megteszi, azonnal írok egy új bejegyzést.

[fotó: Napi Gazdaság]