A Sólyom legújabb gépe egy 23 éves, nem éppen friss darab. Sőt - miután már svéd, brit és orosz zászló alatt is repült - egyesek szerint bontani kéne. Komolyan, minél többet tud meg az ember az új magyar légitársaságról, annál kevésbé érti az egészet.

Az Indexen elég klasszul összeszedték ugyanis a Skyliner-aviation.de és a Planespotters.net nyomán az Álmosra keresztelt gép adatait. Finoman szólva sem egy új modellről, hanem egy öreg motorosról van szó, amit ráadásul már kétszer kiállítottak a forgalomból.

Advertisement

Pár napja még úgy tudtuk, prémiumkategóriás szolgáltatást nyújt majd Európa Emiratese, erre tessék. Nem tudom, hogy vagytok vele, én teljesen össze vagyok zavarodva.

Az első meglepetés akkor ért, amikor bejelentették, hogy lesz. Senki nem látta a piaci rést, amit sürgősen be kellene tölteni. Persze én az Urbanista miatt hozzá vagyok szokva a nagyívű bejelentésekhez és látványtervekhez, amelyekből aztán semmi nem lesz. Vagy nem úgy.

Szóval nekem a második megrázó élmény az volt, hogy komolyan gondolják és tényleg lesz.

Advertisement

Legalább ennyire értetlenül állok az előtt, hogy mennyire megosztotta a magyar társadalmat. vannak akik minden áron fogást kersenek rajta, vannak akik foggal-körömmel védik. A leginkább politikai jobb-bal megosztás szerinti felhördülés és acsarkodás annál is inkább érthetetlen, hiszen nincs benne állami pénz, csak volt NBH-s.

Alighanem a neve lehet az oka, a nagy egymásnak feszülésnek, ami amúgy tökéletes baklövésnek tűnik a tintahalas logó nélkül is. Nem csak azért mert, kimondhatatlan a külföldieknek (ilyen légitársaság amúgy röpköd még néhány a világban), hanem mert a hazai reflexből reagálókat azonnal beindította mindkét oldalon. Persze lehet, hogy ez volt a cél.

Mindenesetre számomra érdekes, hogy a szintén HA lajstrommal, nemzetiszín festéssel, egész Európát behálózó, hazai, sőt nemzetközi szinten is jelentős Wizzair, amely annak idején épp egy piaci rés betömésével futott be, senkit sem hoz lázba.

Úgyhogy én már meg sem lepődök, ha megtudok valami újat. Hogy mondjuk luxus piacon akarnak labdába rúgni, vagy hogy közel negyedszázados gépekkel akarják ezt megvalósítani.

/Fotó: airliners.net via index.hu/