Kézműves infografika a magyar média változó Matula-penetrációjáról

Inkei Bencével mint a Cink Matula-placentainjekciójával drámaian átalakult a magyar internet egyik obskúrus mérőszáma. Segít az eligazodásban frissen készült grafikonunk.

Mi az a Matula Magazin?

Teljes formájában egy 2003 és 2007 között létezett magyar weboldal, amely aránytalanul nagy hatást gyakorolt a magyar internet kultúrájára. Történetét az egyik szerző, Bede Márton foglalta össze az oldal indulásának 10. születésnapjára írt cikkében.

Milyen adatok alapján készült a grafikon?

A Matula Magazin négy állandó szerzőjét – Bedét, Tamás Bence Gáspárt, Magyari Pétert és Inkei Bencét – vetettem össze az általuk benépesített szerkesztőségek létszámával. A Cinknél ezentúl Inkeivel együtt 4,5 ember dolgozik (Szűcs Donát van félállásban), míg a 444-nél az impresszumban szereplőkből 15-en vesznek részt az újságírói munkában, hozzájuk csatlakozik 16.-ként az Inkeihez hasonlóan frissen exorigós Sarkadi Zsolt.

Hogy festett a kézműves folyamat?

Az irodai nyomtatóból vettem ki néhány lapot, melyekre a színes részeket Kriston Ildikó, a Gawker Media budapesti irodavezetője lányának, Rozinak (9) az akvarellceruza-szettjével dobtam fel, a fekete részeket pedig saját HB-s Staedtler grafitceruzámmal. Az akverallceruza elmaszatolását víz helyett az Index óbudai pale ale-jével végeztem, amelyből pénteken kaptunk egy rekesszel ajándékba.