A portál annak ellenére jelentette meg a vele készült videóinterjút, hogy azt Széles az elkészülte után le akarta tiltatni, pedig ehhez nem is lett volna joga.

A milliárdos Zalaszentgróton vett részt egy lakossági fórumon, ahol az Index videósai interjút csináltak vele. Szélesnek azonban nem tetszett, hogy az energiacelláról kérdezgették, ezért utólag letiltotta a már elkészült interjút, majd a fórumról is kidobta a stábot.

Advertisement

Az Index ma reggel megjelentette a videót, mire Széles rendkívül dühös kirohanást intézett újságjában a portál, sőt általában a "baloldali" média ellen, mondván, hogy kártérítési pert fog indítani, mert az Index szerinte jogsértést követett el. Még azt is hozzátette, hogy "a vágások is tipikus baloldali disznófülű eszközök", illetve azt, hogy nagyon sajnálja, hogy egyáltalán szóba állt az Indexszel, mert "amíg ilyen disznófülűekből áll az index.hu stábja, úgy forgatják ki az interjút, ahogy akarják".

Lehetne még sokat szemezgetni Széles kirohanásából, de ne menjünk el az igazán fontos momentum mellett: ahhoz képest, hogy Széles Gábor kilenc éve a Magyar Hírlap tulajdonosa, láthatóan nem ismeri a sajtótörvényt.

Advertisement

Az interjúalany ugyanis – ha már beleegyezett, hogy interjút ad – nem tilthat le semmit utólag, kivéve akkor, ha a nyilatkozatát utólag eltorzították vagy érdemben megváltoztatták. Itt azonban erről nem volt szó, Széles a hallható kérdésekre válaszol az Index videójában.

Ezzel egyébként Széles korántsincs egyedül, nem egy hazai közszereplő gondolja azt, hogy le lehet tiltatni utólag egy interjút, a valóságban viszont onnantól kezdve, hogy szóba álltak egy újságíróval, az leírhatja vagy leközölheti, amit neki elmondanak.