Bemutatták az Assassin’s Creed következő epizódját, Syndicate lesz a címe, és a viktoriánus Londonban fog játszódni. Régóta ez az első igazán ígéretesnek tűnő darab a sorozatban, elmondom miért.

Utoljára a Brotherhoodot szerettem igazán, Ezio Auditore messze a legjobb karakter a sorozatban. Ez volt az ő főszereplésével készült trilógia középső része, gyengébb volt mint az ezt megelőző epizód, de sokkal jobb, mint a rákövetkező. Abban – a Revelations-ben – egy idegen országba szakadt, az élete alkonyán járó, megfáradt ember bőrébe bújhattunk, és a játékélményt is ehhez tökéletesen passzolónak éreztem: csináltam, amit kellett, de alig vártam, hogy vége legyen.

Ezio után jött az amerikai függetlenségi háborús rész, ahol kábé több volt az erdő, mint a város, és gyilkolászás meg látványos kivégzések helyett hirtelen vadászó-gyűjtögető életmódot kellett folytatni. Ha vadászni akarok, akkor előveszem a remek Hunting Unlimited 2009-et, aztán játszom azzal. Ezen kívül a főszereplő Connor is egy szófukar, agresszív, félindián Dirty Harry volt, aki inkább egy tomhawkkal zúzott, mert abból legalább a Magnummal ellentétben nem fogy ki a lőszer. Sokkal kevésbé volt élvezetes karakter, mint a szemtelen, szoknyavadász, először forrófejű, de egyre inkább bölcsebbé váló Ezio.

Advertisement

Aztán jöttek mindenféle hajós-kalózos részek – a Black Flag meg a Rogue –, amelyek annyira nem érdekeltek, hogy ki sem próbáltam őket, bár állítólag jól sikerültek. Csak én nem a Karib-tenger kalózait akartam játszatni. A francia forradalmas Unity-vel aztán végre visszakerült egy európai történelmi nagyvárosba, Párizsba a cselekmény, kár, hogy halál bugos volt az egész, a multiplayer-mód valahogy nem jött be, a sztorit is és a főszereplőt is gyengének és ellenszenvesnek éreztem, főleg, hogy úgy nézett ki a feje az ikonikus csuklyában, mint valami szopottgombóc. Ha volt is más AC-játék, akkor az most nem jut az eszembe, ami épp eléggé fémjelzi, mennyire hozott lázba.

Ezzel szemben a Syndicate tényleg izgalmasnak tűnik.

Viktoriánus London

Ha van valós történelmi korszak, ami közel áll a steampunk világhoz, akkor ez az, sőt, a stílus ezen az érán alapszik. A steampunknál pedig kevés hangulatosabb atmoszféra van, nem csoda, hogy egyre több játékban, könyvben jelenik meg az alternatív, gőzgépek és viktoriánus divat által uralt irányzat. Ráadásul Ezio óta messze Jacob Frye a legstílusosabban kicsípett asszaszin. Még cilindere is van!

Lesz női főszereplő és női főellenségek is

A gyártó Ubisoft óriási pofonba szaladt bele, amikor azzal az indokkal magyarázták a Unity-ből hiányzó játszható női karaktereket, hogy kétszer annyi idő lenne leanimálni azt. Most egy testvérpár lesz a főszereplő, Jacob és Evie Frye, akik között a küldetéseken kívül szabadon váltogathatunk, raádásul nem csak külsőben lesz más a két figura, mindketten más játékstílushoz passzolnak majd. Külön öröm, hogy testvérek, nem pedig szeretők.

Because I am Batman

Nem csak Jacob fekete szerelése és a lopkaodós játékmenet idézi meg a Sötét Lovagot, hanem a kötélpisztoly is. A legelső, keresztes háborús AC-ben még teljesen újszerű volt a parkouros rohangálás a háztetőkön, falakon. De így, sok játékkal később már marha unalmas dolog, hogy a karakter bárhol bármire kvázi-élethűen fel tud mászni. Lassan csinálja, jaj, leesett, mert elbénáztam, megint, unalmas. A játékmenetet könnyíti, hogy ha akarjuk, most már egy pillanat alatt fel tudjuk magunkat liftezni a tetőkre. Dinamikusabb lesz az egész, a harc is brutálisnak hat a Unity elegánsabb és könnyedebb párbajai után.

Nincs multiplayer

Végre. A sorozatban soha nem voltak igazán élvezetesek a multik, ráadásul manapság csomó játék inkább erre koncentrál, és az egyjátékos, kidolgozott történettel rendelkező mód szinte csak bónusz. Annyira jó, hogy a Ubisoft úgy döntött, inkább erre koncentrálja minden erejét.

Van pár dolog, ami viszont aggodalomal tölt el:

Grand Theft Szekér

Az előző részekben sem különösebben bírtam a lovaglást, amikor lehetett inkább használtam a gyors utazást. Most lophatunk majd hintókat, aztán azokkal lökdöshetjük egymást. Néha volt ilyen korábbi AC játékokban is, meg pl. a Prince of Persiában is, utáltam mindet. Az ilyen kis intermezzo teljesen más játékmenetbe helyezi az embert. Versenyzős-vezetős játékokból én pedig utoljára a Star Wars Episode I: Racert bírtam, de azt se nagyon. A GTA nyilván más, viszont abban sem lovaskocsival csapatja az ember.

Bandaháborúk

A Syndicateben mindenféle Twist Oliver-i bandákat kell majd szétverni, aztán a sajátunkat összetoborozni az ipari forradalom és a kaptalizmus alatt nyögő Londonban, hogy a sok asszaszin vülg lenyomhassa a kevés megmaradt templomost. Kicsit félek, hogy itt is a GTA-t, méghozzá a San Andreas-t fogja idézni a játék. Az előző részekben – pl. a Brotherhoodban – jó volt, amikor segítségül hívhattuk a tanítványainak, de nem örülnék neki, ha a menedzselős, illetve a nem játékos karakterekkel kooperációra kényszerítő rész túl nagy hangsúlyt kapna.

Advertisement

Végül itt van a Guy Ritchie filmjeit idéző első trailer. Ez nekem nem annyira jön be, mint az előző AC-trailerek, de azért ígéretes. Talán majd az E3 után.

Itt pedig egy korai gameplay videó, a grafikát nem szabad még ez alapján megítélni.

Ja, a játék október 23-án jelenik meg. Szép, mi lesz így a mi ‘56-os verziónkkal?