​Így rúgták ki Sáling Gergőt

"Az időzítés rendkvül szerencsétlen volt" – ismeri be Vaszily Miklós, az Origót szétverő vezérigazgató. A Figyelő cikke szerint tényleg a Telekom rúgatta ki Sálingot, akit viszont amúgy is lapátra tettek volna, hogy a Samona oldalaival összeolvadó Origo megszűnjön újságnak lenni.

De a legjobb, hogy a foci-vébé miatt történt pont most az eset!

A Figyelő klassz cikkének az a legérdekesebb – ebben a formában le nem írt – végkövetkeztetése, hogy igazából úgyis tök mindegy volt, mert az Origo nemsokára mindenképpen megszűnt volna az alapítása óta megszokott hírlap lenni. A Telekom ugyanis azon volt, hogy az Origo összeálljon egy 50-50 százalékos cégbe a Sanoma digitálismédia-portfoliójával. Kifotóztam a Sanoma oldaláról, ezekről a weboldalakról van szó, mínusz a profession.hu és a szallas.hu:

​Így rúgták ki Sáling Gergőt

Látható tehát, hogy az Origo sorsa az volt, hogy hírlap helyett magazinsaláta-nyitóoldal legyen. Lehet, hogy Sáling Gergő jobban járt azzal, hogy hősként esett el most, minthogy egy Egészségbolt vs Házipatika vs Cosmopolitan-konfliktusba bukjon bele.

Csak vicceltem!

Magáról a kirúgásról Brückner Gergely azt írja, hogy a miniszterelnökség beperelése mérgesítette el a helyzetet. Az ilyen perek egyébként az újságírói - és a másik oldalról a kormányzati - munka rutintartozékai, normális ember és szervezet sose sértődne meg ilyesmin. A Figyelő így fogalmaz:

"A cikkek szerzője, Pethő András ugyan magánszemélyként indított pert a miniszterelnökség ellen, de a Fideszben mégis úgy értelmezték, hogy a portál beperelte a kormányt a választások előtt. A vezérigazgató Vaszily Miklós előbb azt kérte a választások előtt a szerkesztőségtől, hogy halasszák el a pert, de ebbe nem mentek bele, csak abba, hogy amíg nincs a kezükben konkrétum, addig nem írnak a perről. Ezután jött a második rossz pont: az Origo.hu a választások estéjén szolidaritást vállalt a Fidesz eredményváró központjából kizárt többi szerkesztőséggel. Majd Rogán Antal vagyonosodási ügyében érkezett "kérés" a szerkesztőséghez, hogy ne szerepeljenek az ügyben a polgármester "gyerekei", vagyis a drága magánóvoda költsége, és ez a szál nem is szerepelt a cikkekben. A Figyelő szerint Sáling leváltását megelőzően nagyon határozott üzenet érkezett Vaszilyhez az eltávolítására a Magyar Telekom egyik vezetőjétől."

Jelentkezzen, aki látott már kicsinyesebb dolgot annál, mint amikor nem engedték be a Cinket és pár más lapot a Bálnába a Fidesz eredményvárójára! És most az jelentkezzen, aki hitte volna, hogy erre a kicsinyességre is rá lehet még emelni később!

Vaszily vezérigazgató, aki eddig a legnépszerűbb magyar médiamenedzserek közé tartozott, a cikkben nyíltan beismeri, hogy alaposan elkúrta:

"Valóban érett nálunk egyfajta személyi változás, az új stratégiához, a szélesebb üzleti portfolióhoz más személyt szerettem volna. Temrészetesen az utólagos események tükrében már tudom, hogy az időzítés rendkívül szerencsétlen volt. Nem mértem fel helyesen, hogy kizárólagos értelmezéssé válhat a Lázár-ügy, pedig ekkor már a sokadik cikk jelent meg a témában. Jött a nyár, most indul a focivébé, viszont a politikai választási szezonnak vége volt. Azt hittem, most kell lépni, mert a remélt nagy átalakításra minél több időt szerettem volna hagyni."

Mi lehet jobb annál, mint hogy Sálingot a vébé miatt rúgták ki? Ugyanazon a pályán focizunk, ha ma látom játszani, odamegyek és hengergőzöm előtte egyet a röhögéstől.