1. Keressünk egy internetes szolgáltatást
  2. ?
  3. Érdekegyeztető tanács!

Glattfelder Béla a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságszabályozásért felelős államtitkára. A minisztérium tegnapi közleményében először is megállapította, hogy a közösségi utazásmegosztó szolgáltatást egyre többen veszik igénybe Magyarországon.

A személyszállítási tevékenység tisztessége

Az államtitkár szerint olyan szabályozásra van szükség, amely egyenlő feltételeket biztosít a személyszállítási tevékenységet végzők számára, és biztosítja a hazai taxivállalkozások és az utasok védelmét. Az ülésen résztvevők egyetértettek abban, nem engedhető meg, hogy az Uber azzal szerezzen versenyelőnyt más, tisztességesen működő taxis szolgáltatókkal szemben, hogy nem teljesíti maradéktalanul a személyszállítási tevékenységre előírt jogszabályi követelményeket.

Ellenőrizhetetlen

A taxitársaságok képviselői kifogásolták, hogy – míg a taxisok esetében szigorú követelményeket határoznak meg a szolgáltatást nyújtó vállalkozásra, a jármű vezetőjére és a járműre is – az Uberhez tartozó szolgáltató például nem ad számlát, nem rendelkezik engedéllyel, nincs taxiórája, utasbiztosítása, és nem működtet diszpécserszolgálatot sem, így teljesen ellenőrizhetetlenné válik.

További egyeztetések

A résztvevők megállapodtak abban, hogy a megfelelő szabályozási környezet kialakítása érdekében további egyeztetéseket folytatnak.

Hahó, hahó, itt vannak még?

Kiadónk és tulajdonosunk, Nick Denton is írt a napokban egy rövid posztot az Uberről, ami Amerikában mostanában inkább a mérhetetlenül agresszív terjeszkedéséről ismert, mint az általa nyújtott szolgáltatásról. Denton amellett érvel, hogy az Uber monopóliuma ellen egy város úgy léphetne fel, hogy közműként határozza meg az útjait, és megtenderezteti az utazásmegosztást kínáló cégeket.

Forrás: MTI, fotó: Pablo Blazquez Dominguez/Getty Images