A Sanoma egykori magyar portofolióját megvevő Central Médiacsoportban tíz százalékot szerzett egy Mandel nevű cég, a Heti Válasz a DVTK-tulaj milliárdost sejti a háttérben. A kormánylap megvádolta a HVG vezérigazgatóját, hogy lenyúlta a német többségi tulajdonost.

Médiapiaci hír- és pletykakoktéllal jött elő a HV az eheti, egyébként kissé halavány számában. A lap mostanában igyekszik annak beszólni, akinek csak lehet, ezt a vonalat folytatja azzal az állítással, hogy a HVG kiadójának veszteségét részben maga a cég vezérigazgatója és résztulajdonosa, Szauer Péter okozta azzal, hogy mint kiadóvezető "jócskán túlfizette" a szerkesztőségi helyiségeket nekik bérbe adó Szépvölgyiház Zrt.-t, amiben más munkatársakkal együtt, mit tesz isten, ő maga a legnagyobb tulajdonos.

"Nem túlzás tehát azt állítani, hogy a Funke-csoport kivonulásának részben Szauerék ágyaztak meg, hiszen a németek pénzt a magánpénzükké tették - a kiadót pedig hagyták veszteségessé válni".

Kemény szavak.

A HV ehhez képes pikánsnak nevezi, hogy tudomásuk szerint augusztus 28-án be fogják jelenteni, hogy a kivonuló németek tulajdonrészét Szauer és társai veszik meg a kiadóban.

Advertisement

Az ügyben megkerestem Szauert, aki későbbre nyilatkozatot ígért. Amint ez megvan, friss posztot írok a témában.

A HVG valamiért a HV bögyében van, nemrég azt az álhírt terjesztették el róluk, hogy mindenkivel szerződést bontanak a szerkesztőségben.

A cikk ezután áttér a Samona lapportfoliójának eladására. A vevő Centrál Médiacsoportól értekezve kerül a képbe Leisztinger neve. A HV szerint ugyanis nemrég "több áttételen keresztül" 10 százalékos tulajdonrészt szerzett a Centrálban egy Mandel Portfolio Kft. nevű cég, aminek a közvetett tulaja az a Temesvári Gábor nevű fickó, aki projetvezető Leisztinger Tamás "központi bányavállakozásában". A Mandel ügyvezetője pedig az az Ézsöl Gábor, aki valaha Bajnai Gordon beosztottja volt a Wallisnál, tehát egyfajta ember-ördög hibrid. A Heti Válasz mindebből arra következtet, hogy a Centrál a végén többségbe kerülhet az Origót és a Centrálhoz került volt Sanomás online lapokat összefogó, most létrehozandó új cégben. Az írás itt szándékosan zavarosan fogalmaz, de idekeverik Csányi Sándor és a wallisos Nagy György nevét is. Mintha azt akarnák sugalmazni, hogy a Mandel mögött a Wallis áll, miközben előtte arra célozgattak, hogy Leisztinger áll mögötte. De lehet, hogy a Mandel segge olyan nagy, hogy tucatnyi magyar milliárdos is oda tud bújni mögé!

Advertisement

És ha mindez nem lenne eléggé mozgalmas, a cikk meglebegteti, hogy a Vienna Capital Partners nevű cég, amelyik átvette a Ringier-től a Népszabadságot, a Nemzeti Sportot, a Világgazdaságot és nyolc megyei napilapot, valójában a CEMP- és Index-tulaj Spéder Zoltán strómanja lenne. Egész pontosan a cég vezetője, Heinrich Pecina lenne a stróman.

Mi lenne itt, ha a nyomtatott sajtó nem halódó iparág lenne?