Közös céget gründol a Telekom és a Centrál csoport. Lehet, hogy megszűnik vagy az Origo, vagy a Hír24. Itt zajlik körülöttünk az online történelem.

Heteken belül aláírhatják a papírokat az új magyar online megacég létrehozásáról, amiben összegyúrják a Centrálnak eladott egykori sanomás online portfolió darabjait az Origo médiamárkáival – írja a Kreatív.

A párhuzamos márkákat a leendő tulajdonosok nem akarják fenntartani, ami pont a híroldalaknál okozhatja a legnagyobb izgalmakat. Az Origo ugyan jó nagy, de fajlagosan drága, miközben az exsanomás Hír24 szépen meghízott, és ma már stabilan 400 ezer fölötti napi látogató olvassa. Ki marad életben a fúzió után? Erre a Kreatív sem mer tippelni.

Advertisement

Én persze miért is ne tippelnék. Ha tényleg bedarálnak egyet, akkor logikus lenne a sokkal ismertebb név miatt az Origót megtartani. Viszont az is igaz, hogy az Origo eddig csak veszteséget termelt. De meg az is igaz, hogy szinte biztosan nem a jelenlegi, sok újságíróval dolgozó, komoly szerkesztőség formájában maradna fenn, hanem valamilyen lazább macskásvideó-pályaudvarként, ami még egy érv az ismertebb márkanév megtartása mellett.

Máshol is lehet ridikülharc, hiszen a life.hu és a Nők Lapja Café is azonos témakörben nyomul.

A Kreatív tudomása szerint az így összerakott monstrumot pár év múlva eladnák. A csomagban az értékes profession.hu nem lesz benne, azt külön akarják értékesíteni.