A nyomtatott napilappiac haldoklásának legfantasztikusabb mellékhatása, hogy a brüsszeli tudósítói állását elvesztő szélsőséges publicista a hétvégén nyílt levélben fordult az orosz diktátorhoz, hogy csináljon neki egy orosz propagandatévét.

Még szombaton esett meg a dolog, de ez akkora vicces sajtó- és szervilizmustörténet, hogy itt is rögzítenem kell. Lovas István elvesztette a Magyar Nemzet-es brüsszeli tudósítói állását, mire a melókeresés olyan unortodox útját választotta, hogy hozzá képest Matolcsy György egy unalmas neoliberális. Fogta magát és nyílt levélben kérte Putyint, hogy indítsa el a Russia Today nevű orosz propagandatévé magyar nyelvű adását is. Emberünk erősen kacsingatva idézte fel, hogy milyen volt annak idején az amerikaiak által pénzelt Szabad Európa Rádiónál dolgozni. A dolog eleve megfizethetelenül mulatságos, de így, egy olyan nyílt levélben, amit a címzett nem is fog olvasni, a hatás lehengerlő.

Ki szól Lovasnak, ha megtudja, hogy üresedés van a szír állami tévében?