Összecsapott a fideszes és az MSZP-s süketelés és kiütéssel nyert a baloldal. A téma az új metrólogó, de ez szinte mindegy is.

Ráadásul a rendszer még bonyolultabb, mert ma a közlekedés már rég nem csak kapocs (link), aminek segítségével eljuthatunk A-ból B-be, hanem maga is hely (place), ahol sok mindent csinálunk (tudják: az ubiquitás).

A fenti, vértől csepegő Braun-idézetet Böszörményi Nagy Gergely harctéren heverő holttestéből húztam ki.

Advertisement

Véleményt kért a Kreatív az új BKK-logókról (metró, HÉV + dunai hajók) minden ember közül pont Braun Róberttől, az MSZP egyéni képviselőjelöltjétől. Nem fogod elhinni, de Braun a történelmi esélyt a Fidesz elleni politikai támadásra használta fel! De nem akármilyenre.

Nemrég adott azonnal híressé vált interjút a Kreatívnak Böszörményi Nagy Gergely, a kormány dizájnügyi felelőse. Az igazi címe hibátlan: ő a Design Terminál Nemzeti Kreatívipari Központ statégiai igazgatója. Braun a logóelemzésben szinte végig őt támadja. A BNG-interjú a nyalás és szervilitás egészen elképesztő foka mellett a nemzeti dizájnpápa lendületes bullshitelése miatt lett híres. Braun ezt megirigyelte, és megmutatta, hogy a szövegelés a baloldalon is remekül megy, sőt ebben a jobboldalnak még bőven van tanulnivalója.

- a márka ma már nem identitás, hanem a közösség maga

- A jel ezért is fontos, nem magyaráz, hanem megjelenít, nem történetet mesél, hanem egy mesélt történet része.

- Vagyis a jel mögötti identitáskapocsnak ezt kell mutatnia: azt, hogy mi nyitottak vagyunk és befogadunk, bárhonnan érkezzél és bárhova tartsál, bármennyi időt töltesz velünk és nálunk.

- Vagyis a közlekedés jelét egy navigációs jelrendszerbe érdemes illeszteni, amely majd segíti, támogatja – sőt: formálja – a városlakót abban, hogy hol mit talál, merre érdemes indulnia és miért. Ez a jel öncélú, mert nincs körülötte rend(szer), melyhez illeszkedhet.

- A jel allegória ugye, a szó eredeti, görög értelmében. Huh.

- Ráadásul a rendszer még bonyolultabb, mert ma a közlekedés már rég nem csak kapocs (link), aminek segítségével eljuthatunk A-ból B-be, hanem maga is hely (place), ahol sok mindent csinálunk (tudják: az ubiquitás).