Szinte hihetetlen, de 11 éven belül másodszor megcsinálta kísértetiesen ugyanazt: átvitt egy teljes sportrovatot egyik napilaptól a Fideszhez hűbb másikhoz. Most a Magyar Nemzet sportosait vitte az új félhivatalos kormánypropaganda-laphoz, a Napi Gazdasághoz.

Minden önmenedzselésben ügyetlen magyar újságírónak érdemes bevarrnia egy Ballai-fotót a szíve fölé a sportzakójába, hátha átsugárzik bele valamennyi képesség.

Advertisement

Felmondott a Nemzet sportovatának mind az öt tagja, vagyis Ballai Attila rovatvezető és lapszerkesztő, Deák Zsigmond, Fábik Tibor, Ch. Gáll András és Novák Miklós, és mind átmennek a Napihoz, amit nemrég vett meg Liszkay Gábor, a Nemzet volt résztulajdonos-főszerkesztője – írta meg a Népszabadság. “Mindannyian egyéni döntést hoztak” – teszi hozzá a napilap cikke.

Liszkay a Napiból – miután átkereszteli – bevallottan kormánypárti politikai napilapot akar csinálni.

Önmagában mindez közepesen érdekes állomása lenne a Simicska–Orbán-összeveszés utáni szolgamédia-átrendeződésnek. De akkora déja vut okozott, amitől már igen érddekes lesz a dolog. 11 évvel ezelőtt, 2004 novemberében ugyanis arról írt az újság, hogy felállt a Népszava teljes sportovata, hogy Liszkay Gábor főszerkesztő hívására átmenjenek a Magyar Nemzethez. A rovatot Ballai Attila vezette, rajta kívül Deák Zsigmond, Fábik Tibor és Novák Miklós dolgoztak benne. “A kollégák saját maguk határoztak a váltásról” – nyilatkozta a rovatvezető akkoriban.

Ballai a testületi váltást politikai okokkal magyarázta az Indexnek:

A 2002-es választások után döntöttem úgy, hogy nem ezt szeretném csinálni.

A 2004-es sorcsere azért vált szükségessé, mert előtte kirúgták a Nemzet teljes korábbi sportrovatát, Malonyai Péter rovatvezetővel az élen, a hírek szerint azért, mert nem voltak elég kemények Gyurcsány Ferenc sportminiszterrel.

Advertisement

Hiába vagyok újságíró, így illúziótlan és közepesen kiégett, egész sokáig azt gondoltam, hogy egy sportújságírónál csak nem a legfőbb szempont apolitikai lojalitás. Hát pont ennyire voltam naiv.

Pápa–Debrecen 1-0, gólszerző Popin, a hibás Gyurcsány/Orbán/Simicska!

A lényegében újságtól független, helyette egy politikai erőhöz kötődő komplett vándorrovat ötlete egyébként unikum, de nem Fazekas Sándor-i értelemben vett, hanem igazi hungarikum.

Legyünk igazságosak: Ballai nem egyszerűen sportújságíró, ő évek óta a magyar sajtó legnagyobb Orbánba szerelmes lantosai közé tartozik mint általános publicista. Ő az, akinek a Fradi-stadion megnyitójáról írott véleménycikkében olyan gyorsan pörgött a nyelve, hogy kicsúszott a nyáltól síkos kanyarban, és az Imádott Férfit, vagyis O. Viktort Nagy Péter cárhoz, Mátyás királyhoz és Eiffelhez hasonlította.