A kedden elhunyt H. R. Giger nemcsak az Alien atyja volt, hanem az egyik legizgalmasabb, legnyomasztóbb, legszürreálisabb kortárs művész is. Emlékére készítettünk egy válogatást a legjobb képeiből és a képeiből készült más művekből.

Astro-Eunuchs, 1967

Az Emerson, Lake and Palmer 1973-es, Brain Salad Surgery című lemezének borítója

(via Progtracks)

Li I, 1974

(via CGSociety)

Advertisement

Li II, 1974

(via Vniz)

Behemoth

Rajzok Alejandro Jodorowsky meg nem valósult Dűnéjéhez a 70-es évekből (a chilei-francia rendező Frank Herbert 1965-ös regényét tervezte megfilmesíteni)

Necronom IV, 1976 – ebből lett az Alien-filmek idegene

Carmen I

Elhagyott alien-pilótafülke, 1978

Alienek, 1978

Alien táj, 1978

Monster V

Alien-tojás, 1978

Arctámadó, 1978

Erotomechanics V

Erotomechanics VII

Erotomechanics IX

Female Magician (Varázslónő)

Bed Station I (Ágyállomás I)

Illuminatus I

Necronome I

Biomechanical Interior (Biomechanikus belső)

Mirror Image (Tükörkép)

(via Eircom)

Sponsored

Aleister Crowley

The Tourist IV, 1982

Atomic Children

Táj

Landscape XVII (Tájkép XVII)

Landscape XVIII (Tájkép XVIII)

Landscape XIX (Tájkép XIX)

Biomechanical Landscape III (Trains) (Biomechanikus tájkép III,Vonatok)

Anima Mia

Biomechanoid

Darkseed, 1982-es DOS-os és amigás point-and-click horrorkalandjáték, melyen H. R. Giger is dolgozott

A Danzig 1992-es Danzig III: How the Gods Kill című lemezének borítója

(via Album-Art)

Birth Machine (Szülőgép), 1999

(via Matěj Stuchlík)

Két Giger-bár, a svájci Churban és Château St. Germain-ben, Gruyére-ben

(via Wikimedia Commons 1 -2 - 3, H. R. Giger and Amy Dianna/Flickr)

A képek forrása: Museumsyndicate és Vniz, kivéve ha másképp jelöltük