Elcseszte, oda sem figyelt, fogalma sem volt arról, mi van a módosítójában, ami minden magánembert durván adóztatott volna, aki havi 25 ezer forintnál többért hirdet Google-on vagy fb-n. Miután beégett a tévében, és rájött, mi fut a neve alatt, plusz személyesen ő is tejelhetne, a bizottság most 2,5 millióra emelné a határt.

Nagy sajtókarriert futott be L. Simon László legutóbbi módosító javaslata, amivel egyrészt még nyíltabban az RTL-re szabta a kormány reklámadótörvényét, másrészt, mintegy oldalágon a reklámadó hatályát kiterjesztette az évi félmilliárdosnál nagyobb reklámbevételű médiacégekről minden magyar állampolgárra olyan és kis- meg nagyobb vállalkozásra, amelyik 25 ezernél többet költ havonta online reklámra.

Amikor az RTL Híradója szembesítette ezzel, kiderült, L. Simonnak halvány segédfingja sincs, mi van a neve alatt futó javaslatban, és lelkesen mondogatta, hogy a külföldi oldalakon hirdető közemberekre ez az egész nem vonatkozik. Azt is elmesélte, hogy ő maga is rendszeresen hirdet a Facebookon és rá sem fog vonatkozni. Pedig mégis.

Mi a megoldás egy ilyen felsülésre? Hát az, hogy - a 444 posztja szerint - L. Simon a kodifikációs bizottság most gyárt egy módosítót a frissen elfogadott törvényhez benyújtott L. Sinom-módosítóhoz, ami - csiribicsiribá - havi 25 ezerről havi 2,5 millió forintra emeli a határt.

Mit jelent ez? Hát például azt, hogy az ország adótörvényeit annyira sem átgondoltan és tervezetten szabják meg, ahogy én tajtrészegen eldöntöm a pultnál, hogy okés, még egy viceházmester simán belefér. Ott legalább mérlegelem, hogy van-e annyi a tárcámban és képes leszek-e hazabotorkálni. Micsoda tudatos háttérszámításokra utal, ha egy adó határértékét 10 poszt, 5 újságcikk és 3 cikizős videó miatt egy nap alatt a százszorosára emelik? Ezek alapján el lehet képzelni, milyen szellemi munka előzte meg a reklámadó 40 százalékosig felmenő sávos adótételeinek a meghatározását.

Advertisement

Ezek álkérdések, hiszen a válasz egészen pontosan tudható. A Kormány nevű gazdasági magánvállalkozás a TV2 nevű partnerét helyzetbe akarta hozni, de mivel a TV2 rosszul áll pénzügyileg, ezt az egyetlen nagy vetélytársának a kicsinálása révén tudták elképzelni. Ezért azonnal átlátható butaságokra és tudatos hazugságokra alapozva kitaláltak egy kamutörvényt. Csakhogy annyira oda nem figyelve szövegezték a törvényt, majd a módosítóit, hogy előbb olyan szöveget fogadtak el, ami miatt a TV2-nek is fizetnie kellett volna, majd az ennek gyógykezelésére kitalált javaslatot sem sikerült jól megmegfogalmazniuk, ezért váratlanul azt az RTL-t mentesítették, akit szívatni akartak. Erre jött a következő módosító, ami orvosolta az egyes számú baklövést, cserébe egy másik pontjában lett elcseszve, így százezreket vont be az adó hatálya alá, köztük magát a beterjesztő L. Simont. Mire most ír egy újabb módosítót, ami, remélem, egész hülyeséglavinát fog elindítani.