​A Ringier lefoglalta a népsportos blogok doménjeit, a bloggerek lelépnek

Kitört a bloggerháború és szétesőben egy magyar blogszolgáltató. A Nemzeti Sport kiadója a saját bloggereire támadt, miután hónapok óta nem működik a motor.

November 11-én éjjel 11-kor a Ringier kiadó fogta magát, és anélkül, hogy az érintett bloggereknek szólt volna, lefoglalta magának egy rakás, a Népsport nevű blogszolgáltatójukon júzerek által futtatott sportblog doménjét, olyanokat, mint a koronamogott.hu, a fuzovelkifele.hu vagy az utwenger.hu.

Erre a látványosan barátságtalan lépésre, amit a Taccs nevű független sportblog a A nap Pitiáner Tahósága díjának nyertese: a Ringier címmel jutalmazott, azért szánta el magát a Blikket, a Népszabadságot és a Nemzeti Sportot is kiadó vállalat, mert feltehetőleg már tudták, hogy a bloggereik le akarnak lépni, és ilyen erőszakos módon akartak keresztbe tenni nekik. Nem véletlenül akartak lelépni a bloggerek. Ahogy a Taccs is írja, illetve háttérbeszélgetésekben nekünk többet elmesélték, a Népsport rendszere hónapok óta nem működött. De nem úgy nem működött, hogy akadozott, hanem hogy egyszer csak nem lehett kommentelni, majd egy idő múlva posztolni sem.

Pedig a Népsport kívülről nézve ambciózus vállalkozásnak tűnt az elején. Az Index-blog.hu-viszony mintájára a Ringier csinált egy sportblogszolgáltatót, az ott keletkező tartalmat pedig a napi 150 ezer júzer feletti látogatottságú nemzetisport.hu címlapján futtatták. Lett is több jó blogjuk, a népsportos blogokon a csúcsidőben napi 40-50 ezer felhasználó fordult meg. De a rendszer maga a kezdetekről fogva gyenge, összegányolt volt, később sem javult, sőt inkább összeomlott. Addigra azonban valódi bloggerközösség alakult ki, akik mindenáron meg akarták menteni a Népsportot. Tudomásom szerint még azt is felajánlották, hogy az egészet, ahogy van, kiviszik wordpressre, menedzselik, úgy, hogy a forgalom nagy része a Ringier-é maradjon, de a cég tárgyalni sem volt hajlandó.

De miért nem csinálták meg a blogmotort? Sikerült beszélnem egy neve elhallgatását kérő ringier-ssel, aki lényegében azt mondta, hogy olyan kicsi volt a Népsport látogatottsága, hogy nem érte meg vele foglalkozniuk. Ehhez képest pár mondattal később hosszan beszélt arról, hogy a továbbiakban is egyben szeretnék tartani a népsportos közösséget.

Nehéz eligazodni a számok között. Bloggerektől, illetve a ringier-s forrástól úgy tudom, hogy 40-50 ezer egyedi látogatójuk volt kezdetben, aztán, amikor kevesebb helyet kaptak a nemzetisport.hu címlapján, 20-22 ezer. De a kiadó, nekem teljesen átláthatatlan számolása szerint a 40-50-ből csak 4-5 ezer volt olyan, "aki a Népsport miatt jött", a címlapmódosítás után meg 3000-3500. Azért nem értem ezt a logikát, mert az természetes, hogy a látogatott nso.hu címlap miatt jött sok látogató a címlap népsportos részére, dehát az egész konstrukciónak ez a lényege, ahogy az Index blogketrece esetében is történt.

Az sem érthető, a háttérbeszélgetés után sem, hogy ha egyszer tényleg túl kevés volt a látogató, és az egész nem éri meg a kiadónak, akkor miért kellett bunkó módon befoglalni a doméneket, óvodás stílusban gáncsolva ezzel, hogy a tulajok szabadon elvihessék a blogjaikat. Miközben a Ringier maga is elismeri, hogy használhatatlan motort adott a felhasználóinak.

A széthullás most már gyorsan eszkalálódik. Több forrásból úgy tudom, hogy a cég és a bloggerek között kapcsolatot tartó híres Heinrich-Mártha Bence-blogger/sportújságíró duó pár napja már felmondott. Rákérdeztem, de ők a szerződésük miatt nem mondhattak semmit az ügyről. Tegnap, vagyis kedden délután a kiadó találkozóra hívta a sportbloggereket, ahová tudomásunk szerint senki sem ment el. A népsportos közösség keresi a helyét, úgy tudom, hogy talán csak átmeneti megoldásként, de a Taccs szárnyai alatt, taccsos aldoménen folytatja egy csomó ex-népsportos blog.