2003 szeptemberében írt a Wired magazin a skót származású amerikai zenész-képzőművész Powerpoint-képeiről, melyek később könyvben is megjelentek. A fene gondolta volna, hogy az absztrakt, ironikus műalkotások tíz év múlva egy kis kelet-európai ország vezetőinek propagandáját inspirálják majd.

Byrne ezt mesélte a Wirednek az alkotás folyamatáról:

Ez a projekt úgy indult, hogy kifigurázom a Powerpoint képi stílusát, ami nem túl nehéz feladat, de hamar feltűnt, hogy az alkotások önálló életre kelnek. Az örvénylő nyíltenger, mely egyszerre mutat mindenhova és sehova – minden nyíl külön színnel jelezve valami isten tudja, mit, növekedést, piaci részesedést, regionális trendeket –, remekül megragadja a piac izgalmát és kellemes zűrzavarát, az utcák mindennapjait, a személyes kapcsolatokat és az egyszerre többfelé figyelés egyidejűségét. Na jó, tényleg megragadja? Ha úgy képzeled, hogy ott vagy bent a nyilak között, akkor megragadja.

A szárnyaló, teljesen értelmetlen nyílkavalkádok az Envisioning Emotional Epistemological Information című könyvben jelentek meg. Az itt látható remixhez felhasznált képet a Wired is lehozta, felszabadult zagyvaságától tíz év alatt sem tudtam szabadulni.

A képek forrása: David Byrne, Kormányportál