Támad a baloldali média! Jobbos befektetők vérét csorgatták a tésztába! A minőségi polgári hetilap is felkapta a Simicska-féle elmebajos összeesküvés-elméletet. A dolognak nyilván nincs köze ahhoz, hogy a HV tulajdonosa Simicska üzlettársa.

Több poszt óta igyekszem követni, mivé növekedhet az a kisgömböc, amit talán személyesen Simicska Lajos gurított el, amikor a Magyar Nemzet aláírás nélküli cikket közölt arról, hogy amikor a nagy magyar médiacégek és ügynökségek vezetői találkozót tartottak egy étteremben a reklámadó miatt (ez igaz), vérszerződésszerű összeesküvést szőttek azért, hogy a jobboldali médiába ne kerüljenek hirdetések (ez még hazugságnak is béna, totális hülyeség).

Advertisement

A cikk totálisan értelmetlen, logikátlanságoktól hemzsegett, a szerző azt vízionálta, hogy a médiaügynökségek a saját bevételeik ellenségeiként politikai alapon döntik el, hová helyezik el a megrendelőik reklámjait. A humoros az volt benne, hogy a Magyar Nemzet és például a Heti Válasz az állami szektor hirdetéseit és előfizetéseit valóban nyíltan politikai alapon, szinte kizárólagosan kapja meg. Azt is írta a cikk, hogy az összeesküvők megbeszélték, műsoraikban direkt ócsárolni fogják a kormányt.

A Heti Válasz beharangozót közölt most a csütörtökön megjelenő számuk vezéranyagához, ami a bal- és jobboldali média választások előtti helyzetét fogja elemezni. És ilyen hangolással tették ezt Nyerges Zsolt lapjának újságírói:

Elképzelhető, hogy az Orbán-kormány alatt jelentős érdeksérelmeket szenvedett piaci szereplők - „órákkal" a 2014-es kampány előtt - tesznek valamit az újabb Fidesz-győzelem és a médiában is fokozódó jobboldali térnyerés ellen, vagy ölbe tett kézzel figyelik az eseményeket? Az máris ténykérdés, hogy az RTL tavaly elindított II-es csatornájának híradójában rendre kormánykritikus szemszögből tárgyalják a napi eseményeket.

Vagyis egy az egyben átvették a nemzetes cikk témáját és hangnemét. Tekintve, hogy a tulajdonosuk Simicska főembere, ez annyira nem meglepő, de egy kicsit azért igen. Mert ezek után nehéz lesz tartani azt a képet, amit a Heti Válasz sugározni szeretne magáról, miszerint ők nem egy párt és egy oligarcha értelmiségieknek termelő bérpropagandistái, henem egy komolyan veendő hetilap. Na nem mintha legkésőbb a Bajnai Gordon elleni izzadságszagú kampányuk óta ne lenne világos, hogy a Heti Válasz miért létezik.

Egy másik fizetett pártpropagandista, Kocsis Máté Fidesz-főkommunikátor szintén a Magyar Nemzet cikkére hivatkozott a napokban, szóval teljes a flottafelvonulás. Hogy mi ennek az egésznek a célja? A legéletszerűbb pletyka, hogy ezzel akarják leverni a magyar Sanoma árát, hogy a Simicska-Nyereges duó megvehesse azt, ezért lett volna a Sanoma vezérigazgatója az összeesküvés kulcsfigurájának beállítva.

Már megint izgatottan várom a holnapi nyomtatott lapot.