A Chevrolet-nek búcsút inthetünk, marad az elpusztíthatatlan Opel, fölé pedig jön a prémium Cadillac az európai zálóshajók ellen. A Chevrolet Magyarországnál áprilisig ketyeg az óra.

2005-ben a General Motors úgy emelt a koreai Daewoo európai modelljeinek presztízsén, hogy egyszerűen kivezette a márkát. A meglévő autókra némi felárért rá lehetett ragasztani a Chevrolet nyakkendőjét, de az ezt igénylők nyilván csak csak egy lépésre voltak egy Ferrari-matrica beszerzésétől is. A Lanos persze ettől sem lett Corvette, de az autók minősége ténylegesen javult.

Advertisement

Ám hiába volt a Chevrolet hajszálnyival az Opel alá árazva, a válságtól erősen megtépázott európai piacon egymás elől szívta el a levegőt a General Motors két márkája. A Chevrolet-k változatlanul Koreából érkeztek, az Opelek a németektől, és bár egy bizonyos ponton még a súlyosan veszteséges Opel bedöntése is felmerült, a GM (Merkel erős nyomására) inkább a svéd Saabot nyírta ki, megmentve sokezer német munkahelyet. A szalonokban meg maradt a kannibalizmus.

Ennek a ma reggeli bejelentés vet véget. 2016-tól nincs Chevrolet Európában, kivéve az irdatlan tempóban fejlődő orosz piacot, meg persze a Corvette/Camaro párost, melyet privát importőrök szállítanak majd, megtartva a gyári garanciákat.

Az Opel fellélegezhet, a GM farag a költségekből miközben igazából semmit sem veszít, a BMW/Mercedes/Audi/Jaguar pedig felkészülhet a Cadillac-ek érkezésére, melynek legfrissebb modelljeinél menőbb autók igen rég nem készültek Amerikában.

Advertisement

A Chevrolet Magyarországnál ilyen drasztikus lépésre nem számítottak, és egyelőre áprilisig garantált, hogy megjönnek a fizetések.