Tengernyi PR-rizsa kíséretében mutatta be az Adidas a foci-vb leendő labdáját, a hírhedt Jabulani utódját. Kinézni jól néz ki.

Jó üzlet a focivb-k hivatalos labdája: hiába volt rossz híre a levegőben való szitálása miatt, a 2010-es világbajnokság Jabulanijából 13 millió darabot adott el az Adidas, a meccslabdáktól az olcsóbb, de még mindig igen drága verziókon át a minilabdákig. A Time fociblogjának durva becslése szerint 50 dolláros átlagárral és ugyanúgy 13 millió eladott darabbal számolva - a meccsverzió 160 dollár, a minilabda 13 - durván 650 millió dollár folyhat be a Brazucának nevezett aktuális modellből. De mivel ezt a 2014-es vébét egy Dél-Afrikánál sokkal nagyobb országban rendezik, plusz vidámabb a dizánja, a Brazuca jobban is szerepelhet.

Advertisement

Az új labda 6 darabból áll, a lábhoz úgy tapad, mint egyházi gimnazista a csöcsös poszterre, és egyenesebben repül, mint a szegedi szuperlézer.

A neve álltólag brazil kifejezés a brazilos életstílusra. A mintáról a következőt mondja a sajtóközlemény:

A színek és a panelek szalag formája a brazilok által gyakran hordott, tradicionális színes karkötőket (fita do Senhor do Bonfim da Bahia) szimbolizálja, ugyanakkor utal a brazil futball vidám vibrálására is.

A közleményből a kedvencem Iker Casillas spontán nyilatkozata, ami épp ebben a formában szakadhatott ki belőle:

A brazuca Brazília ihlette dizájnja lenyűgöző. Most, hogy a labda megjelent, maga a torna is sokkal közelebb került. Alig várom, hogy ezzel a nagyszerű labdával játszhassak Brazíliában. Remélem, a brazucával megismételjük a 2010-es eredményünket.

Fent látható a reklámklip, aminek a zenéje az All Day and All of The Night a Kinkstől, pedig mennyivel jobban jártak volna a Hungáriával: