2,5 másodperc alatt van százon a Visító Bevásárlókocsi

A papírkönnyű, komikusan gyors Ariel Atom volt abban a régi, híres Top Gear-ben, ahol Jeremy Clarkson pofazacskója vitorlaként lobog. Most jött ki az új modell, amitől már valószínűleg leröpülne a feje.

A brit sportautó lényegében azt a kérdést válaszolja meg, hogy miképp festene a tökéletes pályaautó, amit szükség esetén közútra is ki lehet vinni. A tökéletes pályaautó egy könnyű, merev csőváz, két ülés – hogy megvisítoztathassuk barátainkat, nőinket –, valamint egy nagyszerű Honda-motor, ami az új modellben, a 3.5R-ben, már 350 lóerős. Az 550 kilós autónak ez körülbelül olyan, mintha rakétát szerelnénk a Tescóban a bevásárlókocsira.

2,5 másodperc alatt van százon a Visító Bevásárlókocsi

Autósújságírói éveim egyik legizgalmasabb pillanata volt, amikor egy ilyen autóban eltölthettem két kört egy versenypályán, a vállalat amerikai forgalmazójának tesztpilótája mellett. A versenypálya a gyors, erősen dimbes-dombos Lime Rock Park volt, az autóban olyan mélyen kell ülni, mint egy kajakban, a csőváz miatt pedig vidáman kilátni az aszfaltra. Az összhatás olyasmi volt, mint jetpackkel felülni egy hullámvasútra, azóta se vigyorogtam szélesebben.

Az új modellben szekvenciális hatsebességes váltó van (ez ilyen versenyautós dolog, nagyon gyorsan és agresszíven lehet vele váltani), a kétliteres, kompresszoros Honda motor maradt, csak nagyobb töltőnyomással, meg van nagy, versenyautós szárny is, ami az Atomban kivételesen csinál is dolgokat.

2,5 másodperc alatt van százon a Visító Bevásárlókocsi

Most jön a szomorú rész, itt a végén: ehhez a remek bulihoz 30 millió forintnyi angol fontra van szükség. Most pedig a vidámabb rész, a vége után: a régi Atomból már 9 millió forintért van használt a Pistonheadsen, ami ugyan nem kevés pénz, de élmény/négy kerék/ár arányban nincs párja.

Forrás: Jalopnik